چگونه طراحان وب سایت مستقل را آزار دهید؟
طراح وب سایت مستقل بودن به این معنا می باشد که شما یک سبک زندگی متفاوتی را برای خود برگزیده اید. اگر در خانه مشغول به کار طراحی سایت می باشید، هر روز صبح درگیر ترافیک شهری نمی شوید. شما فرم خاصی را برای کار کردن نمی پوشید. و از همه بیشتر، شما در مسیری که خیلی از افراد در آن حضور دارند، نمی باشید. بله، همه این موارد می تواند شغل طراحی سایت مستقل را برای تان لذت بخش سازد.
مشکل این جا است که مشتریان وب سایت، خانواده و دوستان تان، شما را متفاوت می بینند. آن ها به سختی می توانند خود را با شغل طراحی وب سایت مستقل شما وفق دهند. از این رو ممکن است درخواست های غیر منتظره ای از شما بکنند و شرایط بسیار نامناسبی را برای تان ایجاد نمایند.
خیلی از مردم فکر می کنند که طراحی وب سایت مستقل آسان تر از کارکردن در شرکت های طراحی وب می باشد. آن ها روی پروژه هایی کار می کنند که دوست دارند، آن ها رئیس و همکاری ندارند که با آن ها ارتباط برقرار کنند، و می توانند هر ساعاتی که دوست دارند کار کنند. اما خیلی از طراحان وب سایت، حداقل کسانی که تازه شروع به کار کرده اند، قدرت انتخاب پروژه هایی که می خواهند روی آن ها کار کنند را ندارند. و از آنجایی که نه رئیس و نه همکاری دارند تا با آن ها در ارتباط باشند، در این صورت وقتی دچار مشکل می شوند نمی توانند با کسی مشورت نمایند. کار کردن به عنوان طراح وب سایت مستقل در منزل به این معنی است که تمامی جوانب تجارت به شما مربوط می شود. شما تنها شخصی هستید که مسئولیت تصمیمات دشوار را به دوش می کشید. شما تصمیم می گیرید که چگونه تجارت تان را بازاریابی کنید، چه سرویس هایی را ارائه دهید و تا چه میزان هزینه صرف آن شود. قدرت تصمیم گیری های دشوار ضرورتا به این معنی نیست که شما به خودی خود یک تصمیم گیرنده حرفه ای هستید. کاملا احتمال این می باشد که انتخاب های اشتباه کنیم و در شرایط سخت ناتوان شویم.
از این رو چگونه یک طراح وب سایت مستقل اذیت می شود؟ در این مقاله شرایط های بسیار افتضاح و هولناکی را برای تان معرفی می کنیم که خود من به شخصه نیز در این شرایط احساس اذیت شدن و سردرگم شدن نمودم.
بازی قایم و موشک با طراح مستقل وب سایت
مشتری: : “من نیاز دارم تا این طراحی وب سایت در عرض یک هفته انجام شود.”
طراح مستقل وب سایت با بی میلی: “شرایط به این ترتیب بسیار سخت می شود، اما من سعی می کنم تا تمام تلاش خود را به کار ببرم تا وب سایت را به موقع راه اندازی نمایم. تنها به یاد داشته باشید که من تمامی اطلاعات را ظرف 48 ساعت آینده از شما می خواهم”.
به سرعت سه روز می گذرد…..
طراح وب سایت مستقل با افتخار: “خبر خوش- من تم طراحی سایت را به اتمام رساندم! لطفا محتواهای تان را برای من بفرستید تا بتوانم همه چیز را برای راه اندازی سایت آماده نمایم”.
مشتری: در حال خوردن چیپس می باشد.
و حالا، شش ماه بعد …
طراح وب سایت مستقل با سردرگمی: “هنوز آن اطلاعات و محتواها را می خواهید بفرستید؟ من فکر می کردم که در کارتان عجله دارید و از زمانی که برای راه اندازی وب سایت برای من مشخص کرده بودید، مدت زیادی می گذرد. من درخواست ها و پیام های صوتی بسیاری را برای ارائه محتواهای تان ارسال نمودم”.
مشتری: “اتفاقی افتاد که نتوانستم این کار را انجام دهم. ما حالا یک وب سایتی را علی الحساب راه اندازی نموده ایم. ماه آینده نظر کمیته شرکت خود را برای موافقت یا عدم موافقت پروژه طراحی وب سایت را به شما اعلام می کنم”.
چهار ماه بعد…
مشتری: “تمامی اطلاعات را در این ایمیل برای تان پیوست نموده ام! شما ممکن است متوجه شده باشید که ما افراد جدیدی را استخدام نموده ایم و عملکرد های مان نیز در وب سایت تغییر خواهد کرد. با این اوصاف می توانید طراحی وب سایت را تا انتهای این هفته به ما تحویل دهید؟”
طراحی مستقل وب سایت در حالی که نوشیدنی می خورد: “صداهای نامفهومی از آن سوی خط می آید.”
“آیا این موارد بدین معنا می باشد که مشتریان وب سایت یک هیولای ترسناک و بی احساس می باشند؟ نه ضرورتا”.
جالب نیست که همه چیز در پروسه طراحی باید با عجله پیش رود، ولی زمانی که توپ در زمینه مشتریان وب سایت می افتد، همه چیز برعکس می شود؟ در حالی که تاخیر ها قابل درک می باشند، اما هیچ بهانه خوبی برای ناپدید شدن و بازگشت چند ماه آن ها برای درخواست سریع طراحی وب سایت وجود ندارد.
چیزی که در این میان بسیار واضح و روشن می باشد، عدم وجود احترام برای زمان و وقت طراح وب سایت مستقل می باشد، حتی اگر از روی عمد نباشد. زمانی که یک مشتری وب سایت تاخیر می کند، شما هیچ انتخابی ندارید به غیر از این که به سراغ پروژه طراحی وب سایت دیگری بروید که باید روی آن متمرکز شوید. البته این موارد گفته شده به این معنا نیست که زمانی که آن مشتری دوباره پدیدار شد، تمامی دیگر پروژه های طراحی وب سایت خود را رها کنید و فقط به آن ها بپردازید.
آیا با این اوصاف، مشتری یک قول ترسناک و بی احساس است؟ ضرورتا خیر. آیا آزاردهنده می باشد؟ متاسفانه بله.
مشتریان وب سایت فکر می کنند که طراحان مستقل وب سایت هیچ زندگی ندارند چون در خانه به صورت مستقل کار می کنند.
امروز یک صبح شنبه مورد علاقه شما می باشد و شما در جمع خانوادگی خود حضور دارید ….
مشتری: “می توانید در صفحه “درباره ما” وب سایت این متن پیوست شده را جایگزین نمایید؟”
چند ساعت بعد، شما به خانه می آیید و ایمیل تان را چک می کنید…
مشتری: “این کار شما اصلا حرفه ای نمی باشد! من انتظار داشتم تا زمانی که به انجام شدن موردی نیاز داشته باشم، به سرعت جواب من را می دهید. لطفا این کار را هر چه سریع تر برای من انجام دهید.”
طراح وب سایت مستقل: “من واقعا معذرت می خواهم. اما امروز صبح من همراه خانواده ام بودم و فکر نمی کردم شما امروز در نظرات خود تغییراتی ایجاد کنید. معمولا در آخر هفته ها کار نمی کنم و نمی توانم منتظر رسیدن خبرهای احتمالی از جانب مشتریان باشم”.
“یک رابطه عالی میان انتظار خدمات دهی بسیار برجسته (که به عنوان مشتری شما این امر را خواستار می باشید) و نیاز به توجه بی وقفه وجود دارد.”
یکی از بزرگ ترین تصورات غلطی که درباره طراحان وب سایت مستقل وجود دارد این می باشد که مردم فکر می کنند که ما طراحان مستقل، در خانه نشسته ایم و منتظر می باشیم تا مشتری وب سایتی به ما رجوع کند و کار عجله ای خود را به ما بسپارد. تا حدود خیلی کمی شاید این گزینه درست باشد. ما باید نیاز مشتریان وب سایت مان را رفع کنیم، درست است؟ اما گاهی اوقات این موضوع به مسیرهای ناشناخته ای کشیده می شود.
یک رابطه عالی میان انتظار خدمات دهی بسیار برجسته (که به عنوان مشتری، شما این امر را خواستار می باشید) و نیاز به توجه بی وقفه وجود دارد. این موضوع بدین معنا می باشد که بستگی به طراح وب سایت مستقل دارد تا برای مشتریان، ساعات و روزهای کاری خود را مشخص نماید و حریم خصوصی خود را حفط کند.
مشتریان خیلی صورتحساب های طراحان وب سایت مستقل را جدی نمی گیرند.
طراح وب سایت مستقل امیدورانه می گوید: “سلام! فایل پیوستی فاکتور و صورتحساب برای طراحی سایت شما می باشد. اگر سوال و یا مشکلی دارید، بدون شک با من تماس بگیرید.”
دو ماه بعد از موعد پرداخت….
طراح وب سایت متعجبانه: “سلام! همه چیز درباره طراحی وب سایت جدید خوب پیش می رود؟ من می خواهم تنها اطمینان حاصل کنم که فاکتوری که دو ماه پیش برای تان ارسال نموده ام را در یافت کرده اید- درست است؟”
سه ماه بعد…
طراح وب سایت مستقل در حالی که عصبانی می باشد: ” در این جا کپی دیگری از فاکتور و صورتحساب شما وجود دارد. لطفا هر چه سریع تر آن را تایید کنید. من یک کپی دیگر را نیز به آدرس ایمیل تان می فرستم”.
مقایسه خوب با این شرایط می تواند صورت حساب های الکترونیکی خدماتی (آب و برق و گاز و غیره) باشد که به طور مداوم دریافت می کنید. چگونه این گونه صورتحساب ها را جدی می گیرید؟ خیلی تعجب آور است که شما به سرعت این صورتحساب ها را پرداخت می کنید تا خدمات دهی به شما قطع نشود.
متاسفانه،مردم صورت حساب یک طراح وب سایت مستقل را جدی نمی گیرند. شما به عنوان طراح وب سایت از دید آن ها تنها وسیله سرگرمی می باشید و فکر می کنند که هیچ منبع و قدرتی برای دریافت پراخت های خود ندارید.
خبر خوش در این جا این می باشد که شما می توانید توسط یک مورد از به وجود آمدن این شرایط هولناک ممانعت به عمل آورید: قرارداد بستن که تعیین می کند که مشتری وب سایت باید چه زمان هایی به شما پرداخت هایی را داشته باشد. شما حداقل به این صورت می توانید روی افرادی که برای پرداخت کردن هزینه ها سرباز می زنند، قدرت نفوذ داشته باشید. این قرارداد هم چنین این پیام را به مشتریان وب سایت می رساند که شما حرفه ای و متخصص بوده و لایق رفتار کردن و احترام گذاشتن بیش از این حرف ها می باشید.
مشتریان یک جلسه و ملاقات بیهوده را ترتیب می دهند.
مشتری: “می توانید فردا ساعت 10 صبح به دفتر من تشریف بیاورید؟”
طراح وب سایت مستقل” خوب، من فردا کارهای بسیاری دارم که باید انجام دهم. درباره چه موضوع می خواهید صحبت نمایید؟”
مشتری: :” من فقط می خواهم ایده های خود را با شما به اشتراک بگذارم. بعدا شما را خواهم دید!”.
در حالی که بسیار واضح می باشد که هیچ کس ملاقات و جلسات بیهوده را دوست ندارد و تمایل به شرکت در آن ندارد، طراحان مستقل وب سایت دلایل بیشتری دارند تا از این جلسات فرار کنند. چرا؟ چون یک طراح وب سایت مستقل پروژه های بسیاری در آن واحد دارد که باید مدیریت کند. ملاقات ها، زمانی که کارهای ضروری بسیاری وجود دارد، می تواند زمان بسیاری را از یک طراح وی سایت مستقل بگیرد.
البته ممکن است در برخی شرایط، جلسات بیهوده نباشند و فوایدی داشته باشند. اما در خیلی از مواقع یک تلفن ساده و یا یک گفت و گوی از طریق SKYPE می تواند کفایت نماید. ما طراحان وب سایت بر این اعتقاد می باشیم که این کانال های ارتباطی می تواند در صرف زمان صرفه جویی نمایند و باعث می شوند تا خیلی از بخش های پروژه به سرعت انجام شود. بعد از تمامی این موارد، تمام کردن پروژه طراحی وب سایت، آرزو و علاقه هر طراح وب سایتی می باشد.
شما قدرت این را دارید تا انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید.
همان طور که تا این جا پیش بینی شده است، من شخصی می باشم که به راحتی مورد آزار و اذیت قرار می گیرم. بخشی از این مشکلات ممکن است این باشد که انتظارات مشتریان از یک طراح وب سایت مستقل اندکی متفاوت تر از شرکت های طراحی وب سایت بزرگ می باشد. بخشی دیگر این مشکل هم به خود طراحان مستقل وب باز می گردد که به خوبی نمی توانند انتظارات مشتریان خود را برآورده سازند.
“من از تجربه های خود به قطع می توانم بگویم که این آزار و اذیت ها می توانند خاتمه یابد”.
این موارد نیاز به تجربه کسب کردن دارد و مدت زمان بسیاری به طول می انجامد تا درک شود. زمانی که یک بار این موضوع را بشناسید، می توانید برای خود حریم شخصی را مشخص کنید که مشتری باید چه کارهایی انجام دهد و چه انتظاراتی باید از روابط خود با طراح وب سایت مستقل داشته باشد. من از تجربه های خود به قطع می توانم بگویم که این آزار و اذیت ها می تواند خاتمه یابد.
به نظر شما چه چیزهای دیگری می تواند یک طراح مستقل وب سایت را آزار دهد؟ نظرات تان را در این باره برای ما ارسال کنید.
One comment